Buang Kaca Mata Anda jauh -jauh! Tanaman Ajaib ini Akan ,membantu memulihkan Mata kembali Normal , Jutaan Orang Sakit Mata memerlukan Artikel ini, Tolong Share Ya!

Buang Kaca Mata Anda jauh -jauh! Tanaman Ajaib ini Akan ,membantu memulihkan Mata  kembali Normal , Jutaan Orang Sakit Mata memerlukan Artikel ini, Tolong Share Ya!


Setiap tahun, lebih dari 70% penduduk Asia mengalami mata kabur atau myopia. mungkin kamu salah satunya? Jika ya, pasti kamu akan berfikiran untuk menggunakan kacamata sebagai bantuan penglihatan. Jika kita berubat ke doktor pun, kebanyakan doktor pasti menyarankan menggunakan kacamata.

oleh itu, daripada harus mengeluarkan belanja untuk lensa, kacamata, atau ke doktor , lebih baik kamu mencuba cara  baru dengan menggunakan tanaman yang dapat meningkatkan ketajaman penglihatan mata kamu secara natural. Tapi, sebelum itu kamu boleh cek dulu adakah mata kamu sihat atau tidak.

Tanaman itu adalah lidah buaya. Lidah buaya mengandung vitamin A, C, mineral, protein, dan lain-lain yang bagus untuk kesihatan  mata bahkan untuk mata orang tua yang umurnya sudah lebih dari 70 tahun. Lidah buaya juga banyak digunakan untuk perawatan rambut dan juga kecantikan kulit.

Perlu diingat juga, memakai kacamata hanya membantu penglihatan kamu saja tanpa mengubati mata kamu yang kabur, dalam erti kata mata kamu tetap dalam penglihatan yang sama. Dan masalahnya akan bertambah buruk jika kamu tidak mengetahui punca permasalahan tersebut.

Bahan yang diperlukan untuk mengubati mata Anda yang kabur:

100 gram jus lidah buaya (lidah buaya harus dicuci bersih dengan air dingin dan dibuang durinya)
500 gram kacang kenari (walnut) yang sudah ditumbuk
300 gram madu
2-3 buah lemon

Cara Pembuatan:

Cuci dulu semua bahan-bahannya
Buat dulu jus lidah buaya dengan dos 100 gram
Campurkan jus lidah buaya, walnut, madu, dan lemon yang sudah ditumbuk tadi ke dalam blender
Blender hingga semuanya tercampur rata

Bagaimana cara pengunaanya? guna sebanyak 3 kali sehari dengan dos 1 sendok makan sebelum makan. guna secara rutin selama 10 hari sampai penglihatan kamu dirasa sudah agak membaik dan jangan lupa simpan ramuan ini di dalam peti sejuk.

Ramuan ini juga tidak hanya bermanfaat bagi kesihatan mata sahaja, tapi juga bermanfaat untuk kesihatan tubuh kamu. Dan juga untuk lidah buayanya harus dari lidah buaya yang umurnya tidak lebih dari 3 tahun, kerana akan berbahaya bagi mereka yang mengidap penyakit TBC, kardiovaskular, kehamilan, dan penyakit lain.

Tolong kongsikan info ini ke rakan, kerabat, dan keluarga Anda.


No comments:

Post a Comment

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI.

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI. Sudah tentu terta...