Tak Mahu Lahiran Secara "Caeser", Kamu boleh Gunakan Cara ini supaya dapat bersalin secara Normal...

Tak Mahu Lahiran Secara "Caeser", Kamu boleh  Gunakan Cara  ini supaya dapat bersalin secara Normal...


Kepada Bakal ibu yang sedang  hamil atau mahu melahirkan....


Tips ini sesuai untuk mencegah kelahiran  cesarean ...

Melahirkan secara Caeser itu tak  baik. Selain sakit, perjuangan seorang ibu boleh digelar "single fighter" sukar . Tapi kamu boleh mengangarkan agar tak melahirkan secara ceaser.Jom  Ikuti saja Petua ini.

memetik dari oralucu.com, berikut beberapa cara mudah yang boleh oleh para bakal ibu buat dirumah..

1. Lakukan aktiviti jalan kaki dengan santai

Cara yang paling mudah serta mudah agar bolrh merangsang bayi agar cepat lahir adalah dengan jalan kaki dengan kerap  saat anda sudah menghampiri waktu bersalin.

ketika berjalan kaki tetapkan kedudukan badan dengan betul, badan hendaklah tegak, serta tidak sangat cenderung ke arah belakang. Berjalan kaki adalah cara yang paling umum dan semula jadi untuk membantu mendorong cepat bersalin.

2. Jalinan bersama suami

Cairan yang dihasilkan oleh lelaki mengandungi prostaglandin yang dapat membantu Rahim sangat lembut juga siap untuk dibuka dengan serta-merta.

Kandungan yang terdapat dalam sperma juga membantu merangsang timbulnya k0ntraksi pada rahim dan boleh membuatkan dinding r rah!m melemas.

3. Lakukan Rangsangan pada puting payudara


Jangan Terburu-buru Memilih Operasi Caesar, cuba Dahulu “Pujuk” Janin Agar Lahir Normal dengan Cara Ini!

–  Melakukan aktiviti rangsangan pada puting payudara boleh disebutkan boleh mengeluarkan oxytocin yang dapat merangsang rahim untuk mengk0ntraksi.

Aktiviti ini dapat dapat anda lakukan sendiri atau memohon pertolongan suami anda. Tetapi baiknya aktiviti ini tidak dilakukan dengan terlalu berlebih sebab dapat menyebabkan kontraksi yang begitu panjang, kuat dan mengganggu aliran d.ar.ah pada janin.

Lakukan aktiviti  ini dengan kekerapan pada satu diantara payudara lebih dahulu selama lebih kurang lima minit.

4. Lakukan Birthing Balls

Birthing balls ini begitu bermanfaat untuk menbantu bayi yang ada didalam rahim bergerak. Anda boleh melakukannya dengan duduk pada bola yang begitu lembut dan perlahan-lahan  anda menggerakan badan anda. Gerakan tubuh anda akan membantu mendorong bayi berpindah pada posisi yang begitu baik.

5. Menghilangkan perasaan khhuatir didalam diri anda

Rasa khuatir yang makin kuat saat menghampiri waktu bersalinmemang sudah menjadi hal yang wajar. Untuk mengurangi kebimbangan yang anda rasakan anda boleh kongsi dengan berbincang kebimbangan anda bersaam suami anda, mahupun doktor. Rancanglah beberapa aktiviti yang boleh membuat anda lebih santai.

6. Ikuti latihan kehamilan

Lakukan dengan teratur senaman  hamil dengan di bimbing oleh instruktur yang mahir. Manfaat dari senam hamil sendiri adalah untuk membantu dalam melegakan kawasan pada jalan lahir bayi, untuk melancarkan lancar penurunan di bahagian bawah bayi menuju ke saluran kelahiran, membantu k0ntraksi rahim supaya lebih efektif dan membantu sistem persalinan jadi lebih lancar dan juga mudah.

7. Menjalankan refleksologi

Refleksologi ini selain boleh menyeimbangkan sistem dalam tubuh anda, ini dapat dapat merangsang untuk ke arah bersalinan. Sebaiknya tindakan seperti ini dilakukan atas pengawasan doktor peribadi anda yang tahu mengenai teknik refleksologi.

Dengan itu bagi anda yang ingin merangsang janin ​​dilahirkan dengan secara normal boleh menguruskan diri sendiri dalam menyediakan tenaga kerja, sama ada melalui cara fizikal atau mental.

supaya anda boleh melahirkan anak secara normal, selamat mencuba dan selamat berjaya..

jika anda rasa artikel ini berguna dan bermanfaat kepada ibu-ibu lain.. jom kongsikan..

No comments:

Post a Comment

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI.

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI. Sudah tentu terta...