Air Kencing Berbuih, Berkemungkinan Anda Terjangkit Satu dari Enam Penyakit ini

Air Kencing Berbuih, Berkemungkinan Anda Terjangkit Satu dari Enam Penyakit ini



Buang air kecil sering dianggap oleh sebahagian orang itu masalah remeh dan biasa. Tapi jangan dianggap ringan, jika kamu buang air kecil dan air urinemu berbeza dengan yang biasanya seperti berwarna gelap, berbau atau berbuih maka itu boleh jadi kesihatanmu sedang terancam. JANGAN MENGANGGAP ITU MASALAH REMEH DAN NORMAL.


memtek akhbar harian,jika anda mengalami sesuatu seperti itu semasa buang air kecil segera berjumpa doktor. Mengapa begitu?


Inilah sebabnya mengapa air kencing anda berbuih, ini mungkin menjadi punca:

Dehidrasi

Urine berbuih boleh terjadi kerana dehidrasi. Bila Anda mengalami dehidrasi, urine Anda cenderung memiliki protein dan beberapa bahan kimia dalam kadar yang lebih tinggi. Minum banyak air.

Kehamilan

Urine berbuih sering terjadi selama kehamilan. Selama kehamilan, ginjal harus bekerja keras dan kadang protein boleh bocor ke dalam urine sehingga menyebabkan buih.

Bila Anda cemas atau stress, urine Anda cenderung berbuih. Disebabkan oleh albumin, protein hadir dalam urin. Saat ginjal mengalami stress, protein boleh bocor ke dalam urine.

Diabetes

Bahkan diabetes juga boleh  mempengaruhi ginjal dan menyebabkan urine berbuih. Kadar gula dalam  darah yang tinggi buruk bagi ginjal.


Proteinuria

Jika kadar protein dalam urin terlalu tinggi, keadaan itu dikenal sebagai proteinuria. Bila ginjal tidak mampu menapis protein dengan baik, lebih baik berunding dengan dokter.

Jangkitan saluran kencing

Bila bakteri menjangkiti saluran kencing, boleh juga menyebabkan urine buih. Ini boleh menyebabkan kebocoran protein ke dalam urine.


Masalah jantung

Ini juga boleh menjadi gejala masalah kardiovaskular. Tahap protein yang tinggi pada urin berkait dengan masalah seperti stroke juga.

Jadi, perhatikan keshatan Anda dengan melihat dari warna urine.


No comments:

Post a Comment

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI.

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI. Sudah tentu terta...