Perut lelaki ini mengeluarkan satu perkara yang dahsyat selepas operasi itu, masalah itu hanya "sembelit"

Perut lelaki ini mengeluarkan satu perkara yang dahsyat selepas operasi itu, masalah itu hanya "sembelit"


Ibu mohonBerhati-hati , jika bayi anda mempunyai gejala berikut

Mulai sekarang janganlah memandang rendah dengan gejala sakit perut. walaupun ia kelihatan tidak berbahaya, tetapi jika anda mengalami sakit perut yang luar biasa, perlulah berunding dengan doktor dengan segera. jangan biarkan kejadian yang berlaku kepada lelaki ini berlaku kepada anda.

petikan ayoviral.com, seorang lelaki Cina yang telah mengalami sembelit selama bertahun-tahun.

Pasukan pakar bedah telah melakukan prosedur untuk menghilangkan usus 30 inci lelaki berusia 22 tahun yang telah mengalami sembelit yang teruk selama bertahun-tahun. Ternyata, lelaki yang tidak disebutkan nama itu dilahirkan dengan penyakit Hirschsprung (HD) yang membuatnya tidak dapat membuang air besar, membuat perutnya membesar seperti orang hamil.

selama ini lelaki tersebut hanya bergantung kepada ubat untuk menyembuhkan sembelitnya. Dia hampir terlambat untuk menyelamatkan nyawanya jika tidak segera pergi ke doktor.

Doktor Yin Lu dan sekumpulan pakar di Hospital Rakyat 10 Shanghai di China Timur bertemu dengan lelaki itu dan mendakwa bahawa mereka terkejut dengan saiz perutnya.


"Seperti ianya boleh meletup pada bila-bila masa," tambah Dr. Yin Lu seperti yang dipetik brilio.net dari viral4real, Isnin (12/6).

Mengikut maklumat dari halaman The Sun, penyakit Hirschsprung (HD) hanya berlaku kira-kira satu daripada setiap 5,000 kelahiran. Ia biasanya didiagnosis pada bayi dan kanak-kanak dan menyebabkan sembelit teruk yang boleh membawa kepada jangkitan usus berbahaya, yang dipanggil enterocolitis jika tidak dirawat lebih awal.

Setelah sembelit selama bertahun-tahun, selepas pembedahan melihat apa yang ada didalamnya

 Gejala HD pada perut berbeza-beza bergantung kepada sama ada bayi atau anak-anak.

Pada bayi, tanda-tanda termasuk:
1. Gagal melepasi meconium dalam masa 48 jam
2. Perut bengkak
3. Muntah cecair hijau (hempedu)

Pada kanak-kanak yang lebih tua, tanda-tanda termasuk:

1. Bengkak perut dan sakit perut
2. Sembelit yang konsisten yang tidak bertambah baik dengan ubat biasa
3. Walaupun makan banyak, berat ke bawah
4. Jika kanak-kanak terdedah kepada enterocolitis, mereka juga mungkin mengalami suhu tinggi, dan cirit-birit berbau busuk.

Oleh itu sahabat semua apabila ibu bapa melihat gejala muncul di anak-anak mereka, ibu dan bapa harus segera membawa anak-anak mereka kepada doktor. Mudah-mudahan info ini berguna untuk anda semua.

No comments:

Post a Comment

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI.

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI. Sudah tentu terta...