BAHAYA TIDUR MENGGUNAKAN KIPAS ANGIN...!!! BANTU SEBARKAN

Bahaya Tidur Menggunakan Fan .. !!! Bantu Kongsi ,, Karena Satu Berbagi Dari Anda Dapat Menyimpan Ribuan Kehidupan Rakyat !!!!



Kipas adalah salah satu langkah alternatif untuk menggerakkan angin menjadi lebih dinamik sehingga udara tidak terlalu panas. Pada zaman dahulu orang menggunakan kipas buatan yang mudah, tetapi kini kipas telah menjadi satu perkara moden yang boleh berfungsi secara berterusan.
Sesetengah orang memakai kipas angin yang dihadapi dengan segera di dalam badan semasa tidur, cara ini memang menyeronokkan dan membuat tidur lebih nyaman, tetapi angin yang terus menimpa badan dalam semalam juga mempunyai risiko kesihatan dan bahkan boleh menyebabkan kematian.

Dalam artikel  kali ini kita akan membincangkan mengapa kita tidak boleh menggunakan kipas dengan serta-merta menghadap badan, berikut adalah penjelasannya:-

1. Tubuh kurang oksigen ...

Bahaya yang paling serius memakai kipas semasa tidur adalah tubuh jadi kekurangan oksigen. Ini terutamanya apabila arah kipas segera dikekalkan pada muka di ruang yang tidak diisi.

2. Suhu badan semula jadi menurun secara drastik ...

Tidur dengan kipas akan menurunkan suhu badan secara drastik. Sekiranya perubahan ini berjalan secara tiba-tiba, tekanan darah dan sistem pernafasan akan terganggu. Dan akibat yang paling utama adalah mati akibat daripada hati dan paru-paru yang  bertindak maksima.

3. Hipotermia semula jadi dan dehidrasi ...

Seorang pakar neurologi, Dr. Wendra Ali, menyampaikan apabila seseorang berada di dalam bilik yang sejuk untuk masa yang lama supaya badan akan mengalami dehidrasi kerana udara sejuk akan menyerap air ke dalam badan. Sekiranya ia berjalan secara berterusan pada waktu malam, maka kelembapan badan akan berkurang sehingga akhirnya menjadi hipotermia.

4. Bell Palsy Disease ..

Keputusan gambar untuk kesakitan akibat pendedahan kepada kipas semasa tidur Penyakit ini juga dipanggil lumpuh, tetapi bukan pada badan tetapi terlebih dahulu. Orang yang sering tidur pada waktu malam dengan berhadapan dengan angin kipas mempunyai risiko menambah haba kepada sistem saraf kerana suhu sejuk yang melanda wajah sentiasa pada waktu malam, akibatnya wajah begitu tegang, sukar tersenyum atau berekspresi

5. Berikutan kematian ...

Keputusan imej untuk kesakitan dari pendedahan kepada peminat semasa tidur
Kematian yang mendadak boleh dihadapi oleh mereka yang memakai kipas angin pada waktu malam semasa tidur, terutama di dalam bilik yang tidak mempunyai fentilasi untuk kemasukan udara. Ini kerana terdapat peningkatan kandungan CO2 dan penurunan O2 di ruang angkasa.

Jadi beberapa bahaya tidur menggunakan kipas. Adalah lebih baik untuk tidak mengarahkan kipas tepat pada masanya ke badan dan tidak tidur di dalam sistem fentilasinya yang buruk.

share info ini untuk kebaikan bersama


No comments:

Post a Comment

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI.

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI. Sudah tentu terta...