Turunkan Berat Badan 19 Kg Tanpa harus berlapar, ini Tips Dari Benny

Turunkan Berat Badan 19 Kg Tanpa harus berlapar, ini Tips Dari Benny


Banyak orang yang malu dengan keadaan fizikal tubuh yang gemuk. Hingga akhirnya diet jadi penyelesainya. Dan cara untuk menurunkan berat badan pun bermacam-macam. Salah satunya adalah diet ala benny ini.

Benny percya, Diet tidak sama seperti tidak makan. Baginya, diet memang membatasi pengambilan kalori tetapi tetap harus memenuhi keperluan gizi badan.

Oleh itu,, ia menjalani diet tanpa perlu merasa kelaparan. Disokong dengan olahraga teratur dan semangat yang tidak pernah padam, Benny Sulaeman berjaya memangkas berat badan dari 95 kg menjadi 76 kg hanya dalam waktu 5 bulan.

memetik dari detikhealth.com, berikut ini Benny meringkaskan perjalanan dietnya. Semak  selengkapnya dan jangan lupa tinggalkan komen jika anda fikir cerita ini boleh memberi anda semangat.

"Banyak orang yang berfikir bahawa diet adalah dengan tidak makan. Itu adalah salah sama sekali. Tidak makan dapat memberikan kesan kegagalan pada bagi organ tubuh kita.

Diet adalah mengubah pola makan yang awalnya memakan makanan tinggi lemak, tinggi kalori menjadi makanan rendah lemak tetapi tetap memenuhi keperluan protein, karbohidrat dan lemak tubuh kita yang berhasil untuk penurunan berat badan.

Cara saya melakukan diet adalah dengan menjaga kalori harian saya di bawah jumlah keperluan gizi (AKG) di bawah 300-500 kalori. Selama 5 bulan saya menjalani diet ini tanpa kelaparan dan bosan menjalani diet tersebut, saya berhasil menurunkan berat badan 19 kg.

Jangan lupa luangkan masai untuk berolahraga agar hasil lebih baik sehingga kita tidak patah semangat dalam menjalani diet."

Tentu kita semua menginginkan makan enak sesekali maka kita dapat menyelingi makanan enak tersebut 1 hari dalam seminggu (cheat day). Tapi ingat, kalori harian harus diperhatikan agar usaha diet yang dilakukan tidaklah sia-sia.

No comments:

Post a Comment

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI.

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI. Sudah tentu terta...