PETUA PENJAGAAN ZAKAR DAN MENAMBAH AIR MANI

PETUA PENJAGAAN ZAKAR DAN MENAMBAH AIR MANI



Petua Lambatkan Keluar Air Mani atau Lambat Pancut

Majoriti lelaki mengalami sindrom yang memalukan ini semasa di ranjang. Tapi cubalah petua ini. Ketika rasa air mani mahu keluar, tarik nafas sepanjang yang anda boleh. Kemudian jika masih ada rasa air mani yang keluar, tarik lagi nafas dan lakukan sehingga seterusnya. Cara ini boleh membuatkan hubungan seksual anda lebih panjang dan lama.

Disertakan juga petua orang-orang lama dalam menjaga zakar.

1. Buang air besar jangan serentak dengan buang air kecil. Semasa nak buang air besar, air kecil perlu ditahan dan nafas ditarik, dan begitulah sebaliknya. Elakkan buang kedua-duanya serentak.
2. Semasa mula makan, amalkan nasi sebesar ibu jari dikepalkan dan kemudian ditelan.
3. Ketika minum elakkan menghembus nafas tetapi tahan nafas tersebut. Ini menolong dari senang lelah semasa berjimak.
4. Kepak ayam jangan dimakan kerana ia akan melemahkan zakar.
5. Jangan suka makan makanan yang bersifat sejuk, telah disejuk mahupun disejukkan. Ia boleh mengakibatkan gejala terpancut awal dan air mani cair.

Petua Memekatkan Air Mani

1.Ambil bawang merah, sebiji telur ayam kampung(kuning sahaja), hancurkan bawang dan campur dengan telur dan minum 3 pagi berturut-turut. Petua ini akan dapat menolong memekatkan air mani, dgn pekatnya air mani maka akan lewat keluar.
2.ambil hempedu ayam jantan, gosokkan disekitar lubang zakar serta sekelilingnya kira-kira 5 minit sebelum bersama.
3.ambil limau purut dan lada sulah, pipis halus. Makan semasa mahu bersama.
4.tak pun pakai gambir Sarawak.

7 Makanan yang Membantu Memekatkan Air Mani

1. Makan makanan tambahan dan herba yang dapat membantu meningkatkan isipadu air mani dan bilangan sperma seperti madu dan extrak tongkat ali. Herba tongkat ali terbukti berkesan dalam meningkatkan hormon testosterone dan DHEA yang secara langsung dapat membantu memantapkan pundi serta kilang sperma.

2. Telur ayam kampung – Dalam telur ayam kampung terdapat zat besi, kalori, protein, retinol, thiamin, karbohidrat, vitamin E, omega-3, lemak, vitamin D, vitamin C, lecithin dan betakaroten. Biasanya telur ayam kampung dimakan bersama dengan madu lebah asli untuk menambahkan khasiatnya.

dan boleh juga

Ambil kuning telur ayam kampung 3 biji, 7 biji lada sulah, sebiji bawang merah, seulas bawang putih, sedikit mayang pinang dan sedikit gaharu yang telah dikikiskan. Semuanya digiling halus dan kemudian dicampurkan kesemua ramuan tersebut ke dalam mangkuk sebelum diminum. Bagus untuk banyakkan air mani dan menguatkan zakar lelaki.

200 hingga 300 juta sperma yang berkualiti dihasilkan oleh seorang lelaki sihat sehari atau secara purata bersamaan 70,000 sperma dalam seminit. Mereka yang mengalami masalah sperma kurang atau sperma lemah dipanggil sebagai ‘Oligozoospermia‘ atau ‘Oligospermia‘.


3. Kekacang juga membantu meningkatkan sperma. kacangan termasuk dalam sumber omega-3 yang baik untuk diamalkan. Selain melindungi jantung, ternyata kacang, terutama walnut, bermanfaat menyihatkan sperma. Kandungan asam lemak dalam walnut, semacam kacang kenari, memberi positif pada perkembangan sperma. Dalam kajian, lelaki yang mengamalkan walnut selama 12 minggu mengalami peningkatan kekuatan, pergerakan, serta bentuk sperma yang positif.

4. Makan makanan yang boleh membantu meningkatkan kualiti dan bilangan air mani. Antaranya adalah sayur asparagus, bawang merah, bawang putih, brokoli, buah pisang dan tiram.

5. Makanan yang kaya dengan zink dapat memantapkan kilang sperma.

6.Ambil buah-buahan yang kaya dengan vitamin C. Vitamin C boleh membantu badan anda untuk hasilkan lebih banyak sperma.

7. Pengambilan Suplemen tambahan untuk memberi nutrisi secukupnya.

Ketika zakar masih dalam keadan lembik, kepala zakar dipegang dan ditarik ke bawah antara kedua belah kaki. Di mana tarik pula ke sebelah kiri dan kemudian tahan hampir 5 minit. Buat 3 kali sehari (biasanya semasa mandi waktu pagi, tengahari dan petang) nescaya dapat menambah saiz zakar, memanjangkan zakar serta mengeraskan lagi zakar.

Apakah kaedah atau cara banyakkan air mani yang terbaik untuk suami. Air mani suami yang banyak, pekat dan laju ketika melakukan pancutan ketika seks akan memberikan kenikmatan luarbiasa kepada pasangan suami isteri. Terdapat banyak petua dan cara banyakkan air mani suami.

Dr Ismail Thamby, pakar sakit tuan menulis 10 Kaedah di dalam Harian Metro. Air mani ialah campuran cecair dari pundi prostat, pundi seminal, pundi cowpers, pepundi dalam salur kencing, cecair dari pundi epididimis dan sperma dari kilang sperma.

Ada 10 cara banyakkan air mani suami atau isi padu air mani, diantaranya:

1. Jangan kerap bersetubuh kerana lebih kerap anda mencapai ejakulasi, isi padu air mani makin berkurangan dan cair. Jika ejakulasi selang tiga hari, air mani lebih mantap.

2. Elak tabiat merokok dan minum minuman keras. Kedua-dua perkara itu merendahkan tahap hormon testosterone yang mustahak untuk fungsi optima pundi yang menghasilkan air mani.

3. Lakukan senaman secara berkala. Lakukan senaman kegel atau kemut, iaitu mencengkam otot lantai pelvis atau otot pembukaan lubang najis dan lubang kencing.

4. Makan makanan berkhasiat yang mengandungi kurang lemak, tinggi khasiat protein, sayur-sayuran dan kekacang. Semua itu sesuai untuk kesihatan sperma dan kandungan air mani. Kurangkan makanan pedas dan berempah.

5. Elakkan buah zakar terdedah kepada kepanasan. Kepanasan menjejaskan kilang sperma. Pakai seluar dalam longgar seperti seluar pendek ‘boxer’ dan elak sauna atau merendam badan dalam air panas.

6. Kurangkan berat badan jika didapati meningkat. Peningkatan lemak perut mengganggu kestabilan hormon testosterone.

7. Belajar mengurus tahap tekanan secara positif melalui yoga dan bertakafur kerana tekanan memberi kesan negatif kepada kesihatan badan.

8. Dapatkan urutan badan yang menyegarkan supaya otot selesa dan badan tenang serta mudah berinteraksi secara seksual dan memberi isi padu air mani yang lebih.

9. Makan makanan tambahan dan herba yang dapat membantu meningkatkan isi padu air mani dan bilangan sperma. Kekacang membantu meningkatkan sperma, zink dapat memantapkan kilang sperma. Herba Horny Goat Weed atau Epimedium, Tribulus dan extrak standard Tongkat Ali (NU-PREP75) semuanya dapat membantu meningkatkan tahap hormon testosterone dan DHEA yang secara langsung dapat membantu memantapkan pundi serta kilang sperma. Semua ini boleh didapati dari farmasi. Antara yang terhebat ialah Sinrex yang dapat membantu banyakkan air mani serta menguatkan zakar suami.

10. Lakukan hubungan seksual sebelah pagi atau petang kerana ketika itu mudah mengalami pemanasan yang dapat membina kecergasan pundi yang menghasilkan air mani.

Jika lakukan seks sebelah malam, tahap keaktifan badan menurun dan rangsangan kurang, jadi pengeluaran air mani juga kurang. Berikut tadi merupakan perkara yang boleh mempengaruhi banyakkan air maniPenjagaan Zakar dan Menambah Air Mani

Sumber: kaki haru

No comments:

Post a Comment

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI.

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI. Sudah tentu terta...