Jangan Mengusir Kucing yang Datang Pada Anda Saat Anda makan, Ada Pesan Ini Dari Allah SWT.

Jangan  mengusir kucing yang mendatangi anda saat makan.



Kucing adalah salah satu haiwan yang hidup di sekeliling kita, haiwan berbulu ini  biasanya terlihat lucu dan comel, selain di pelihara oleh banyak orang banyak juga kucing yang hidup liar dan mencari makan sendiri.

tidak hairanlah jika kita dapati terdapat kucing yang berkeliaran dan berbaring di beberapa tempat. contohnya di pasaran, gerai depan, ruang pejabat dll.

Kehadiran lebih banyak kucing liar dianggap sering mengganggu sehingga mereka diusir dari keramaian manusia.

Jika hal tersebut terjadi pada anda, jangan tergesa-gesa untuk mengusir haiwan kesayangan Nabi Muhammad SAW tersebut. tahukah anda? kucing yang datang tentunya membawa pesan dari Allah SWT kepada anda.

3 tanda apabila kucing datang. Kepada kita bukan orang lain

Bila kita makan di kedai makan. Tiba-tiba ada kucing datang. Minta makanan dengan kita. Kenapa tak pada orang lain? Saya biasa alami situasi ini. Saya dapat rungkaikan.

Pertama

Mungkin… Allah sedang bagi tahu. Makanan kita hak kita itu. Bukan semuanya rezeki kita. Sebahagiannya rezeki kucing itu.Sebab itu ia datang pada kita.

Kedua

Mungkin… Allah sedang bagi tahu. Apabila kita memberi makanan. Kepada kucing itu. Rezeki lain akan Allah ganti. Yang lebih baik. Sebab 1 kebaikan itu. Allah balas 10 kebaikan @ pahala. Allah Maha Mampu. Bagi lebih dari itu.

Ketiga

Mungkin… Allah sedang bagi tahu. Apabila kita tak memberi makanan. Kepada kucing itu. Sebenarnya kita. Sedang menolak rezeki baru. Allah nak bagi kepada kita. Rezeki itu luas. Bukan hanya pada wang. Tapi meliputi semua kehidupan. Ingin ikhlas memberi. Berilah pada haiwan. Kerana haiwan tak pandai Ucap terima kasih kepada kita. Ia hanya tahu minta dan makan.


Petikan dari perkongsian di Facebook.

No comments:

Post a Comment

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI.

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI. Sudah tentu terta...