Foto Ini Heboh Di Media Sosial Kerana Status Mereka nampaknya melebihi jangkaan orang ramai

Foto Ini Heboh Di Media Sosial Kerana Status Mereka nampaknya melebihi jangkaan orang ramai



Sekilas pandang gambar-gambar ini tidak ada yang istimewa. Seorang wanita yang memegang seorang lelaki dan bergambar di Merlion ikon patung ikan singa di Singapura. Tiada apa-apa yang menarik perhatian.Tetapi lain  ceritanya ketika membincangkan hubungan wanita dan lelaki dalam foto. Lelaki dalam foto ini adalah lelaki bernama Ade Imron dan wanita itu ialah isterinya. Foto yang dimuat naik di akaun media sosial Ade Imron telah menarik perhatian ramai pengguna internet sejak kebelakangan ini.

Pasangan foto Ade Imron telah mengejutkan netizens. Sesungguhnya jika sepintas lalu mungkin ada orang yang berfikir wanita yang memegang tangan Ade ini adalah ibu atau kakaknya. Tetapi dalam akaun facebook Ade Imron dia berulang kali menyatakan bahawa wanita itu ialah isteri tercinta.
Tiba-tiba banyak netizens yang berkongsi kisah cinta dua sejoli yang tidak tahu usia ini. Kedua-dua pasangan ini membuktikan bahawa usia dan badan bukanlah penghalang apabila ikatan kasih sayang terikat.



Dalam akaun sosial media, lelaki kacak ini juga menerima banyak komen dari netizens yang menjawab dan berdoa kepada hubungan mereka. Pemilik akaun bernama Dinnu Insan memberi komen "Salut untuk mas Ade Imron. Mungkin keluarga sakinah mawadhah warohmah dan menjadi contoh yang baik untuk semua fizikal dan umur itu tidak menjadi halangan untuk membina keluarga yang bahagia "sejajar dengan komen akaun facebook lain mengenai akaun Ade Imron.




Dalam muat naik terakhirnya pada 9 November 2017, Ade Imron menulis tentang perbezaan dalam akaun facebooknya, "akhir2 kita sering berselerak dengan nama yang berbeza Agama yang berbeza Perlumbaan Warna kulit Miskin dan kaya Lama dan muda, besar dan kecil. Ugly dan comel.

Dan banyak lagi. Mengapa berhujah tentang perbezaan sementara tidak melanggar norma agama dan kehidupan. Bukankah pelangi cantik kerana perbezaan warna. Bukankah hidup kita begitu seimbang kerana ada siang dan malam. Adakah ia adil jika hodoh boleh menjadi buruk. Cantik kacak. Kaya boleh menjadi kaya. Miskin boleh jadi miskin. Putih putih yang sama. Hitam hitam.

Begitu juga umur. tidak semestinya mestilah apa yang anda fikir tua sam tua. muda sama muda. Ingat ada tuhan yang menguasai semua. bukan kita sebagai manusia yang mahu mengikut kehendak mereka sendiri. Ini hanya untuk renungan untuk semua. bukan marah..  Kerana saya hanya insan biasa"demikianlah bagaimana ia membalas dan  memberi respons kepada kebangkitan netizens yang baru-baru ini mengulas banyak di akaun facebook di  media sosial


No comments:

Post a Comment

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI.

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI. Sudah tentu terta...