4 Sifat Suamimu Seperti inilah yang Membuat Mudah Tergoda Oleh Wanita lain. Hati-Hati

4 Sifat Suamimu Seperti inilah yang Membuat Mudah Tergoda Oleh wanita lain. Hati-Hati



Sifat suami yang membuat wanita perampas mudah merosakkan  rumah tangga....

Perampas memang kerap terjadi dan selalu merosak rumah tangga orang. Namun jangan salahkan perampas juga. Sebab itu boleh jadi juga kerana perbuatan suamimu sendiri. kenapa boleh jadi begitu?

keraan jika suamimu memiliki beberapa sifat atau kebiasaan yang seperti ini, maka para wanita perampas akan lebih mudah memporak porandakan rumah tanggamu. pelu dingat itu!

dipetik dari hipwee.com, berikut beberapa kebiasaan atau sifat suami yang memebuatkan wanita lai mudah tergoda.


1.  Dia yang mudah menipu dan tergoda biasanya mempunyai sifat narsistik

Dia yang punya sifat narsistik selalu mementingkan perasaannya sendiri. Hidupnya seakan berputar dengan dirinya sebagai paksi utama. cuba amati pasanganmu untuk melihat sifat-sifat ini:

Dia tidak pernah benar-benar mendengarkanmu kerana merasa boleh mengarahkanmu ke hal yang dia inginkan. keutamaanya harus didahulukan kerana itulah segalanya untuknya.

Kamu merasa kalau empatinya kurang. Dia tetap santai walau kamu sudah berusaha mati-matian membahagiakan.

2. Kebergantungan kepada anda adalah tinggi pada kewangan. Bertentangan betul?

Walau kedengaran tidak masuk akal, sebuah reseach  yang dilakukan oleh Universitas Connecticut pada 2015 menunjukkan hubungan yang signifikan antara kebergantunagn kepada keewangan dengan kecenderungan berpaling dari pasangan.

Dari penelitian tersebut diketahui bahwa wanita yang sepenuhnya bergantung secara finansial ke pasangan punya peluang 5% lebih tinggi untuk curang . Sementara lelaki yang bergantung secara finansial diketahui punya peluang  15% lebih tinggi untuk curang.

Rasa ingin diiktiraf dan punya kuasa dalam suatu hubungan jadi alasan kenapa ketergantungan kewangan justru memunculkan peluang untuk curang . jika sudah begini anda  masih mahu mengehadkan pasangan untuk bekerja untuk mencari  pendapatan?

3. keperluan untuk  mencari distraksi dan diakui sangat tinggi. Jadinya flirting ler!


Bukan cuma sekali dua kali kamu menemukan dia berusaha melirik ke arah wanita lain padahal kamu sedang bersama. Pertengkaran anda juga hanya disebabkan oleh perbualan ringkasnya kepada teman permepuan yang buatmu terlalu mesra padahal menurut dia biasa saja.

Selama menjalin hubungan denganmu dia memang terlihat selalu mencari hal. Kalau cuma setia padamu hidupnya adalah membosankan dan datar sekali nampaknya. Walau sudah berkali-kali dibicarakan kebiasaan yang satu ini tidak boleh dihentikan, tidak ada jalan keluar juga diantara kalian.

Jika kamu merasa pasanganmu seperti ini ambillah langkah berundur untuk mengamati baik-baik apa yang sebenarnya dia perlukan dalam hidup.

Kebiasaannya, orang yang mempunyai tabiat menggoda perlu mendapat pengiktirafan. Bahawa mereka mampu, mereka dapat memiliki pesona untuk mengoda . Dari sini datang benih ke arah ketidaksetiaan.

4. Walaupun kamu sudah menjadi yyang terbaik, namun  dia merasa tidak  pernah cukup HANYA DENGAN kamu

Selalu ada yang dia cari untuk melengkapi hidupnya. mungkin wanita cewek yang lebih pendiam berbanding kamu yang sedikit cerewet. Atau wanita yang jauh lebih sporty dibanding kamu yang sering malas seperti kentang.

Kehidupannya kelihatan seperti lubang galaksi dengan lubang hitam yang selalu wujud. Sebaik sahaja anda telah mencuba, dia selalu tergoda untuk mencari pelengkap lain.

Jelas sekali, tidak semua lelaki yang pernah curang atau dia yang mempunyai sifat narsistik boleh menyakiti hati anda. Tetapi sekurang-kurangnya dengan melihat kecenderungan ini, anda hanya dapat menjaga hati anda semudah seperti dahulu. Semoga kita sentiasa berjumpa dengan pasangan yang setia dan dapat mengekalkan komitmennya


No comments:

Post a Comment

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI.

HUKUM SOLAT TIDAK PAKAI BAJU DALAM BAGI PEREMPUAN DAN SELUAR DALAM BAGI LELAKI.INI JAWAPAN YANG PERLU DIKETAHUI. Sudah tentu terta...